Menu

Pozycjonowanie strony- czy uda się nam to zrobić samodzielnie?



Pozycjonowanie strony stało się bardzo modną usługą, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród właścicieli firm oraz sklepów internetowych. Zapewne dzieje się tak ze względu na fakt, że osiągnięte pozycje naprawdę pozwalają na sensowne zyski, które oznaczają nie tylko zwrot z inwestycji w samą reklamę, ale i pozwalają znacznie więcej zarobić na świadczonych usługach czy sprzedawanych produktach. Dlatego też wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie swojej strony zlecić specjalistom np. https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www czy może uda się im zrobić to samodzielnie. Zawsze można spróbować mając jednak na uwadze fakt, że będziemy musieli postarać się zdobyć specjalistyczną wiedzę na własną rękę, a także, że będziemy musieli podjąć pewne ryzyko konsekwencji prowadzonych działań.

Pozycjonowanie stron- jak zrobić samemu?

Na pewno nie powinniśmy słuchać rad, w których jedyną rekomendacją jest zakup jakieś programu czy systemu reklamowego, który zrobi wszystko za nas. Takich programów używało się już dość dawno temu, bo kilka lat wstecz, kiedy faktycznie ilość generowanych linków oraz regularny spam pozwalały na osiągnięcie pozycji. Jednakże, kolejne aktualizacje algorytmu sprawiły, że obecnie wcale nie jest to takie proste, a dzisiaj znacznie bardziej liczy się jakość prowadzonych działań oraz to, aby wyglądały jak najbardziej naturalnie. Dlatego powinniśmy unikać wszelkich automatów do spamowania, które pozwalają generować duże ilości bezwartościowych linków w bardzo krótkim czasie- takie linki mogą narazić stronę na nałożenie filtru przez Google, co może w konsekwencji oznaczać, że w ogóle nasza strona nie będzie się wyświetlać w wyszukiwarce. A tego za pewne byśmy nie chcieli, gdyż zdejmowanie takiego filtru również nie jest prostym zadaniem.

Jakie wobec tego działania podjąć?

Najlepiej zacząć od zdefiniowania sobie kilku podstawowych słów kluczowych, a następnie zająć się pracą nas samą stronę poprzez wykonanie jej optymalizacji. Sama optymalizacja za pewne nie pozwoli nam osiągnąć satysfakcjonujących pozycji, ale na pewno ułatwi nam to zadanie. Następnie powinniśmy przystąpić do opracowania strategii linkowania, a więc możemy zastanowić się, w jakich miejscach warto będzie zostawić link do naszej strony. Do wyboru mamy bardzo wiele opcji- linkowanie w ogólnopolskich katalogach, a także w katalogach branżowych. Działalność na tematycznych fora internetowych poprzez sensowne wypowiedzi i dyskretne umieszczanie linków. Linkowanie w ramach artykułów i wpisów sponsorowanych na różnych stronach związanych z naszą branżą, także na poczytnych blogach. Działalność w różnego rodzaju portalach społecznościowych. Jak widać- różnorodność takich miejsc jest duża i najlepiej właśnie w taki sposób je dobierać- bez powielania schematów, starając się różnicować swoje działania i robiąc to jak najbardziej naturalnie. Różnicowanie jest również ważne w przypadku anchorów, za pomocą których linkujemy- bardzo ważne jest, aby nie zawsze były to frazy w swoim ścisłym dopasowaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *