Strona internetowa Twoją wizytówką


Dziś w dobie internetu, nie mieć strony internetowej, to jakby nie istnieć. To nasza wizytówka, przedstawienie naszej firmy. Im strona lepiej zaprojektowana, tym lepsze wrażenie zrobi na kliencie. Strony www to jedna z łatwiejszych form reklamy, a jeśli by wziąć pod uwagę, że można stronę przygotować samodzielnie, to również najtańszych.

Tworzenie stron www wbrew pozorom nie jest takie trudne, jakie by nam się wydawało. Faktem jest, że wiedza podstawowa nie pozwoli nam pisać bardzo zaawansowanych projektów, lecz niejednokrotnie prosty wygląd nam w zupełności wystarcza. Dla nieco bardziej wymagających zostają zaawansowane kursy bądź też zamówienie strony u firm, które taką usługę oferują.
Według jeden z ostatnich analiz bardzo popularnej wyszukiwarki internetowej, jednym z bardziej popularnych wyszukiwanych haseł jest „strony internetowe w Krakowie”. Fakt ten wskazuje jednoznacznie, że coraz więcej firm jest zainteresowanych inwestycją w swoją własną stronę internetową. A, że w Krakowie konkurencja ogromna, to cenowo nie wygląda to najgorzej. A trzeba przyznać, że większość z nas stawia cenę na pierwszym miejscu.
Jak powinna wyglądać idealna strona internetowa?

Może to dziwne, ale nawet w takiej dziedzinie są pewne kryteria określające czy nasz produkt jest dobrym czy też nie spełnia podstawowych zasad. Przyjmuje się, że ludzie wchodząc na naszą stronę w pierwszej kolejności, podświadomie, patrzą w lewy górny róg strony. Zważając na ten fakt, najlepszym rozwiązaniem jest umieścić w tej strefie nasze logo. Możemy tam również zaaplikować reklamę naszego flagowego produktu. Istnieje pewna dowolność, byle tylko zaciekawić potencjalnego klienta.

W prawym górnym rogu zazwyczaj umieszczamy panel logowania, jeśli nasza strona posiada taką opcję. Pod panelem logowania, obok naszego logo, możemy umieścić baner z naszymi pozostałymi produktami. Tutaj również nie może tych produktów być za dużo, bo żaden z potencjalnych klientów nie będzie poświęcał zbyt dużo czasu by przejrzeć wszystkie slajdy baneru. Warto o tym pamiętać.

Nieco niżej, pod logiem i naszym banerem, warto dodać zakładki nawigacyjne. Długi czas utrzymywało się, że najlepszym rozwiązaniem jest umieścić je po lewej stronie. Ankiety jednak wykazały, że większość ludzi uważa za bardziej wygodne, gdy zakładki te są na górze. Oczywiście nie ma to większego wpływu na funkcjonowanie naszej strony, dlatego również i to warto mieć na uwadze, kiedy jesteśmy na etapie tworzenia naszej strony.
Pod zakładkami będzie treść naszej strony. Najlepiej jeśli jest krótka i treściwa, znowu chodzi o czas. Im więcej informacji będzie zawarte w krótkim tekście, tym lepiej dla nas.

Bardzo ważnym aspektem strony internetowej jest kolorystyka. Nie wolno nam łączyć kolorów, które będą się wzajemnie „zwalczać”. Taka strona będzie męczyć wchodzących na nią ludzi. A co za tym idzie będzie do siebie zniechęcać, a nie przyciągać. Kolory jasne, stonowane są mile widziane. W tym temacie jest wiele poradników, gdzie pokazane jest, które kolory można ze sobą łączyć, a których unikać. Warto tą wiedzę zgłębić, ponieważ nasza strona to nasza wizytówka!